House of Alice 

tilbyr små gruppetreningstimer og kurs, som gir styrke, avslapning og velvære. Drivkraften i timene er musikken. For tiden tilbys noen timer på nett, les under for informasjon om hvilke timer du kan bli med på gratis.

Babymassasje, et foreldrekurs

Babymassasje, eller nærhet, tillitt, babyspråk og velvære kurs!

 Det er ikke til å legge skjul på at å få et lite nurk i familien kan by på nye utfordringer. På dette kurset, gjennom babymassasje og aktuelle temaer handler kurset om hvordan du kan kommunisere med ditt unike barn og møte akkurat ditt barn sitt behov. Vi er alle forskjellige og reagerer forskjellig. Å bli tryggere i foreldrerollen gjennom å møte andre foreldre, og stole på egne vurderinger. Vi vil snakke om tegn og signaler og om hvilke tidspunkt det er best å massere. Vi snakker om ulik type gråt, og hvorfor barnet gråter.

Andre temaer kan være søvn, tilknytning, balanse mellom stress og avslapning.

Gjennom babymassasje får du lære om de positive virkningene av massasje, og hvordan man tilpasser massasjen ettersom babyen vokser. Du vil også lære massasjestrøk for å lindre magesmerter. Når vi masserer vil lykke og velvære hormonet oksytosin frigjøres, virkningen av det kan gjøre både foreldrene og barnet avslappet. Mange opplever at barnet sover bedre etter massasje. Kurset går over 5 uker og varer 1,5 time hver gang.

 

Vi tilbyr også ”drop in” timer etter gjennomført kurs, slik at du kan vedlikeholde massasjen og treffe andre foreldre. 

Groove

Du trenger INGEN danseerfaring for å lykkes!

ALLE kan GROOVE! Det handler om å tørre være seg selv og ikke bevege seg for å «se bra ut» men for å skape glede i kropp og sinn!

 

Bevegelsene i GROOVE er utrolig enkle og poenget er at alle helt naturlig utfører samme bevegelse helt ulikt fordi vi alle er unike

 

GROOVE™ er en nytenkende og prestasjonsFRI danseopplevelse som skaper godfølelse i kropp og sinn. Vi forenes i en simpel rytme eller bevegelse, og Tonje Alice inspirerer hver enkelt til å utføre den felles rytmen eller bevegelsen på sin egen kreative måte. 

Metoden er revolusjonerende ettersom GROOVE filosofien bygger på at det ikke finnes noen riktig eller feil måte å danse på. Deltakerne (grooverne) får istedet en sunn og prestasjonsFRI opplevelse av dans!

 

Iløpet en en GROOVE-time begraver vi janteloven ved å fjerne alt som heter sammenligning! Her kan du slippe skuldrene ned fra ørene og la smilet smyge seg frem. Du trenger ikke være i god form for å mestre dette. Vi har en chill-out zone i rommet hvor du kan ta deg en pause eller flere, akkurat når du vil og så ofte det passer deg. Ingen som bryr seg!

​​

Dette er våre GROOVE-sannheter:

Ingen bryr seg om hvordan du ser ut!

Du er unik og skal se annerledes ut!

Ingen kan gjøre det for deg!

Din måte er den riktige måten!

Zumba

Dette er en utrolig morsom time som kombinerer både dans og trening, og det er også grunnen til at det blir så effektivt. Danser du kun teknisk dans, så blir det kun for teknikkens del, men her har det blitt lagt inn veldig mange treningsmuligheter i tillegg, som gjør at timen blir mer attraktiv. Folk er kjempeopptatt av at det skal være morsomt å trene, og det blir det når du får alle dansetrinnene i tillegg!

 

Hvem passer det for:
Dette er en time som passer «for alle», så fremt du er glad i musikk, bevegelser og dans. Du bestemmer selv hvor hardt du skal presse deg i løpet av timen, og dersom du er ute etter litt morsom variasjon i treningshverdagen, er dette et svært godt alternativ. 
Siden trinnene er såpass enkle og du selv bestemmer nivået, kreves det ikke at du er i knallform eller har danseerfaring for å delta. Øvelsene er heller ikke spesielt feminine, noe som gjør at timen også passer for gutta som har lyst til å svinge seg litt. 

 

 

Totalinntrykk:
Dette var rett og slett like morsomt, og slitsomt, som ryktene skal ha det til. Du er høyt og lavt og i tillegg til å få brukt alle musklene i kroppen får du også testet mange ulike dansestiler. Selv om jeg ikke er så god på danseteknikk, klarte jeg enkelt å følge med på trinnene og følte også at jeg ble skikkelig sliten og fikk høy puls i løpet av de 40 minuttene timen varte. Nivået på deltagerne i timen var også veldig variert, noe som gjorde at det ikke var det minste flaut, men rett og slett skikkelig gøy å stå og riste litt på rumpa, og du blir i knallgodt humør. 

Treningseffekt:
Selv om dette er en dansetime med trinn, så er treningseffekten svært god. Klarer du å holde nivået høyt blir du veldig svett og får høy puls, og jeg kjente det godt i muskler og ledd dagen derpå. Siden dette er en time som dreier seg om dans og trinn lønner det seg imidlertid å gå på timen et par ganger slik at du blir bedre kjent med bevegelsene. Da blir det også enklere å få høyere puls og god treningseffekt. 

 

 

 

 

 

Strong by Zumba

Beskrivelsen passer best på engelsk! Men på godt norsk, intervalltrening med styrke synkronisert til musikk!

 

“A high-intensity workout where every move is synced to a beat. Using only your body weight, STRONG by Zumba® will test your strength and stamina in a powerful cardio and muscle-conditioning session in one, all led by music.”

Timen er bygd opp slik at du kan være med selv om du ikke selv føler at du er I tipp topp form. Du får alternativer slik at du kan bli gradvis sterkere.

Ofte er vi sterkere enn vi tror! Musikken tar deg igjennom øvelsene og kanskje du blir positivt overrasket over hva du plutselig fikk til!

Soma Move  NYHET!

"Soma Move er en helhetlig treningsform som er atletisk og sterk, men samtidig myk. Man jobber med kroppen som eneste verktøy og timen foregår barbent på yogamatte. På timen går man gjennom en uavbrutt serie med bevegelsesmønstre, som utfordrer både bevegelighet, stabilitet, balanse og styrke. Flyt og kraft er sterke nøkkelord på timen, og fokuset er å arbeide med hele kroppen som en enhet"

Jeg kommer til å sette opp gratis trening med Soma Move på nett. Du trener i din egen stue, men du vil få veiledning underveis og etter timen om du ønsker. 45 min. Oppstart i løpet av oktober 2020. send mail til tonjechristensen@hotmail.com om du vil bli med :)

Flow 

Vi henter inspirasjon fra yoga og pilates, og trener fleksibilitet og styrke. Det kan være en fordel for hele kroppen å bli mer fleksibel, og samtidig bli sterk i de kjernemusklene. Å trene fleksibilitet og styrke kan påvirke hverdagen din positivt på mange måter, og gjøre at du yter bedre i andre treningsformer. 

Tweens klubb

Hver uke kan du mellom 9-14 være med på Tweensklubb med Tonje Alice og Line Vivian. Hver uke er forskjellig, og vi vil utforske Biodanza, Groove, Zumba, Yoga og ha f.eks kreative aktiviteter som å lære mer om å lage vinyltrykk på t- skjorter og lage drømmefangere! Detter er et sted for felleskap, vennskap, nysgjerrighet og helt presentasjonsfritt! 

Biodanza for voksne og barn

Line Vivian er internasjonalt sertifisert IBF Biodanzalærer, og fasiliterer grupper i biodanza både for barn og voksne. Biodanza er et helhetlig system for menneskelig vekst og utvikling, som i korthet kan sies handler om å oppnå et balansert og fullverdig liv. Du kan lese mer om biodanza på www.biodanza.no

Rolig Yoga for voksne

Jessica leder deg gjennom pustøvelser og yoga bevegelser som de fleste kan gjøre og alt kan tilpasses din kropps evne, alle som puster kan vare med. 

 

Yogaen kom til Jessica da hun bodde på Irland I 2006. Hun hadde aldri tenkt at det kunne være noe for henne, for hun tenkte som så mange av oss; Jeg kunne aldrig gjort det, jeg som er så stiv. Men etter første yoga timen i klassisk Satyanada så danset hun gatene hjem i regnet . Og siden den dagen har yoga vært en venn på sidelinjen helt til hun ble sykemeldt fra jobben I 2014. Da begynte hun å praktisere hver dag. Jess merket da at kroppen ble rehabilitert av dette fantastiske verktøy,

men ikke bare den-hele livet. 

Irest Yoga Nidra

Nylig tok Jess teacher training i Irest Yoga Nidra Level 1 og dette er noe hun virkelig brenner for. Det er restorative avspennings meditasjon der man ligger, det trengs ingen forkunnskap i meditasjon. Denne timen er er bare for deg selv, presentasjonsfritt. Hun vil guide deg med en behagelig og trygg stemme gjennom forskjellige typer Irest avspenninger der alt du trenger å gjøre er og lytte og være nyskjerrig på hva som dukker opp i deg.

 

Jessica har undervist yoga siden 2015. Hun deler med seg av sin egen erfarenhet og sine egna yogiske influenser som hun samlet gjennom åren på kurs, retreat workshops, ashram reise ogikke minst det hun har lært av sin egen kropp, de spiller på lag nå og Jessica deler det hun kan med invitasjonen til deg at bare være.